EL JOVENT DE TORROJA ES BOLCA A LA CAMPANYA SOLIDÀRIA DE RECOLLIDA DE JOGUINES

15/12/2020

EL JOVENT DE TORROJA ES BOLCA A LA CAMPANYA SOLIDÀRIA DE RECOLLIDA DE JOGUINES

Els joves de Torroja del Priorat, que s'han constituït recentment com a associació, són els que han organitzat la recollida solidària de joguines al poble, una campanya que impulsa anualment el Consell Comarcal del Priorat, però que es gestiona des dels municipis.

L'Associació de Joves l'Espurna, de Torroja del Priorat, ha dut a terme la primera activitat després de constituir-se com a tal. Amb just un mes de vida, han decidit participar activament en la campanya solidària "Cap infant sense joguina... Cap joguina sense infant", impulsada pel Consell Comarcal del Priorat des de fa vuit anys. Els joves del poble han agafat la iniciativa amb molta il·lusió, i s'han mostrat satisfets de com la gent del poble ha acollit el projecte solidari. "Hem tingut una major resposta de la que esperàvem", afirma la Judith, membre de l'Associació. Amb l'arrencada de la campanya, els joves van fer dos pregons i van penjar alguns cartells per donar a conèixer la iniciativa a tots els veïns de Torroja.

"Cap infant sense joguina... Cap joguina sense infant"

La campanya s'estén anualment per tota la comarca, però la gestió va a càrrec de cada municipi, i sovint és el propi Ajuntament qui se'n fa càrrec. Posteriorment és l'equip de Serveis Socials del Consell Comarcal qui distribueix les joguines a les famílies amb pocs recursos. Habitualment els beneficiaris del projecte solidari són un centenar d'infants i joves de la comarca que, de no ser, així, es quedarien sense regal de Reis.